I HAVE THE MICROPHONE-MİKROFON BENDE


Çocuk haklarının bilinmesi, öğrenilmesi, içselleştirip uygulanması konusunda okullara çok büyük bir sorumluluk düşmektedir. Haklarını bilen, başkalarının haklarına saygılı, bilinçli bir nesil yetiştirmek için bizlerde üzerimize düşeni yapmalıyız. Toplumda çocuk hakları konusunda farkındalık oluşturmak isteyen MİKROFON BENDE projemiz çocukların gönüllü katılımıyla gerçekleştirilecektir. Schools have a great responsibility for knowing, learning, internalizing and applying children’s rights. We must do our part to raise a conscious generation that knows its rights, respects the rights of others. Our I HAVE THE MICROPHONE project, which wants to raise awareness about children’s rights in the society, will be realized with the voluntary participation of children.

HEDEFLER

1.Çocuk Haklarının doğuştan gelen haklar olduğunu devredilmez olduğunun kavratılması(To understand that the rights of the child are innate and inalienable rights)
2.Öğrencilerimizi, kendi haklarını bilen, başkalarının haklarına saygı duyan bireyler olarak yetiştirmek.(To raise our students as individuals who know their rights and respect the rights of others.)
3.Her çocuğun barış ortamında yaşama ve savaş ortamından korunma hakkının olduğunu kamuoyuna duyurmak (To announce to the public that every child has the right to live in peace and to be protected from war.)
4.Öğrencilerimizin kendilerini farklı yollarla ifade etmelerine imkan sunmak(To enable our students to express themselves in different ways)
5.Dünya çocuklarının birbiriyle kaynaşmasını ve kültür alışverişini sağlamak
(Integration of the children of the world, ensuring cultural exchange)

ÇALIŞMA SÜRECI

1.Aileler tarafından, çocuklarına dair duygu ve düşüncelerini anlatan mektup yazılması (Writing letters by families describing their feelings and thoughts about their children)
2. 20 Kasım Dünya çocuk hakları günü kutlamaları (20 November World Children’s Rights Day celebrations)
3.Çocuk hakları şarkısı (Children’s rights song)
4.Çocuk Hakları akrostiş çalışması (Child Rights acrostic work)
5.Çocuk hakları resim çalışmaları (Children’s rights painting works)
6.“Maskeni tak, haklarına sahip çık” adlı çalışma (The work titled “ Put on your mask and claim your rights ”)
7.“Pandemi arkadaşım” etkinliği ile öğrencilerin mektup ya da mail yolu ile duygu ve düşüncelerini anlatması (Students express their feelings and thoughts by letter or mail with the activity “My Pandemic Friend”)
8.Twinspacede yapılması gereken çalışmalar (poster,logo,blog vb.)
(Doing the work to be done in Twinspace (poster logo blog etc.)

BEKLENEN SONUÇLAR

1. Bu projeyle öğrencilerimizin çocuk hakları konusunda bilgilenecek; kendilerinin ne kadar değerli olduğunu hissedecek ve her türlü ortamda kendilerini nasıl koruyacaklarını öğrenecekler ve öğrendiklerini uygulayacaklardır.
1.With this project, our students will be informed about children’s rights; They will feel how valuable they are and learn how to protect themselves in any environment and apply what they have learned.
2.Çocuk hakları ile ilgili olarak yaptığımız etkinliklerimizin yerel ve ulusal basın ve sosyal medya aracılığı ile daha büyük kitlelere ulaşması sağlanacaktır.
2.We will ensure that our activities on children’s rights reach larger masses through local and national press and social media.
3.Ebeveynler sürece dahil edilerek çocuklarının çocukluklarının farkında olacaklardır.
3.Parents will be involved in the process and will be aware of their children’s childhood.
4.Yaratıcı düşünme, işbirliği sağlanacaktır.
4.Creative thinking and cooperation will be provided.

Yorumlar